پروپوزال معماری

پروپوزال معماری- طراحی پلان

پروپوزال معماری

پروپوزال معماری- طراحی پلان

  • ۰
  • ۰

موضوع پایان نامه معماری طراحی مجتمع مسکونی هنرمندان 

چکیده:

مجتمع مسکونی هنرمندان، با هدف ایجاد فضایی با توجه به نیازها و خواست¬های آنها و همچنین فضایی برای تعاملات اجتماعی این قشر در تقویت مفهوم همسایگی طراحی گردیده است. تقویت این مفهوم سبب می‌گردد محیط مناسبی برای هنرمندان با نیازهای متفاوت نسبت به دیگر افراد فراهم سازیم. همچنین یافتن راهکارها و الزاماتِ طراحی مسکن هنرمندان و تدقیق آن ها به واسطه ی مشارکت مردمی از اهداف دیگر این پژوهش می باشد. نتایج مبانی نظری نشان می¬دهد که مطالعه ی این معیارها و اهمیت و ضرورت شناخت آن¬ها، تاکنون به دقت صورت نگرفته است. سئوالی که در این پژوهش مطرح می¬شود این است که ساخت چنین مجموعه هایی تا چه حد لازم است و در صورت لزوم چه تمهیداتی باید در نظر گرفته شود؟ شایان ذکر است که در بسیاری نقاط دنیا خانه، آپارتمان یا مجتمع های مسکونی مختص هنرمندان طراحی و ساخته شده و این ضرورت مورد توجه قرار گرفته است.
این پایان‌نامه در قالب هفت فصل -پنج فصل اول شامل مبانی نظری و دو فصل دیگر، مبانی طراحی- به نگارش در آمده است.
در فصول مبانی نظری ابتدا به بررسی مفهوم خانه و مسکن پرداخته و سپس به شناخت روانکاوانه ی هنرمندان و روحیه و نیازهای خاص آنها پرداخته می¬شود و پس از آن ویژگی های مسکن مطلوب از لحاظ روان¬شناسی محیطی تحلیل می گردد.
در ادامه جمع¬بندی مطالعات میدانی و نتایج به دست آمده از مصاحبه با هنرمندان بحث می¬شود و نمونه های موردی موجود در سراسر دنیا به توجه به موارد ذکر شده بررسی و دسته بندی می گردد.
در فصول نهایی به چگونگی شکل گیری کانسپت ها که از حاصل از جمع بندی مطالعات میدانی و مبانی نظری است پرداخته می¬شود و اهمیت نیازهای متفاوت هنرمندان با دیگر اقشار تاکید و در نهایت طرح پروژه معرفی می گردد.

 

  • ۹۸/۰۸/۱۰
  • مهدی طاهری

پایان نامه معماری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی